Jenže jak je velká nádrž běžného auta? Přesně tak, aby se bohatě vešla na nejbezpečnější místo v celém autě, pod zadní sedačku, okolo víceméně "opancéřovaná" zbytkem vozu, ze stran také výrobci nechávají rezervy pro případ bočního nárazu. Kde je baterka pod EV? Skoro všude.
Njn, když to budou standardizované celky.Tak předraženi nĕmečti výrobci, nebudou moci účtovat svoje ceny.To si baterku koupíš na Ali a na to oni nepřistoupí. Klasický vendor lock. Napríklad v laptopoch sa dejú také veci, že tam nefunguje ľubovoľná WiFi M.2 karta a často ani ľubovoľný LCD panel (eDP rozhranie). White list, povolené len vybrané kusy HW... Dôvod je rovnký ako pri autách - zabezpečiť si príjem z náhradných dielov za "svoje" ceny. To zase jak který. Naše firma řeší 4 největší firmy (ne Apple)a žádná vendor lock nemá. Ty předepsaný komponenty jsou z praktického důvodu....už to nemají na tu desku kam dávat a nedá se to odladit.Když dneska otevřeš notebook, tak je na deskách samý stínící plech a když tam dáš něco neotestovaného, tak má buď moc velký odběr, nebo frekvence, špatné stínění, atp. Plno výrobců teď všechny komponenty nataví přímo na desku a vyměnit si můžeš jen disk.
ještě odpověď na dotaz z TIGA: dotaz: Dobrý den, mám střídač MUST PV 1800 PRO 24V 3000W https://www.mivvyenergy.cz/cs/menice-napeti-dcac/solarni-menice/menic-kombinovany-must-pv1800-pro-24v-3000w.html a 7 panelů do serie zapojených Ledvance M550P72LM-BF-1,4M - 550Wp některé panely jsou ráno a odpoledne z části přistíněny a tím se snižuje celkový výkon FVE Chtěl bych použít optimizery TS4-A-0 na těchto problémových panelech ( 3-4 ks ) bez CCA Kit včetnš TAB. Budou optimizery TS4-A-0 samostatně bez CCA fungovat a nebo musí být namontováno obojí? odpověď: Dobrý den, obečně: optimizéry fungují jako optimizér i bez CCA kitu a TAPu. V takovém případě nefungují jako odpojovač, a nemají monitoring. Mají pak sníženou záruku z 25 na 5 let. seznam kompatibilní ch měničů je zde, ten Váš jsem tedy nenašla. A za 14 let ve fotovoltaice jsem se s ním nikdy nesetkala. Není to nějaký rebrand? https://www.tigoenergy.com/inverter-compatibility Co bych Vám doporučila je podívat e také na panely a zkontrolovat jmenovitý a zkratový proud panelů. TS4AO 700 W má limity 15A/20A -
vsetci vieme, ze benzin nehori 😂 ale k teme, porovnaval by som odpojenie napajania pyropatronou pri EV s odpojenim privodu paliva na Megane (mozno aj ine renaulty to do dnesneho dna maju). tam bol taky cudlik, ktory pri naraze vyskocil a prerusil privod paliva do motoroveho priestoru. pre obnovenie dodavky paliva ho bolo treba manualne zatlacit. to je asi vhodnejsie prirovnanie, ako odpojenie baterie vs diera v nadrzi.
Zkusil bych proměřit ty výkonové součástky ve zvyšovacím konvertoru. Měla by tam být jen ta dioda a jeden spínací tranzistor. měnič.jpg
U těch baterii je ještě jedna málo známá věc a to bezpečnostní. BMW minimálně u modelu I4,5,7 má pyropatronu na odpojení baterie v případě nehody. Pro opětovné uvedení do provozuje jí potřeba vyměnit. Tím je EV bezpečnější v případě nehody než benzin, kde se může palivo vylít. Ehm, jako ze srovnavas prorazeni nadrze a odpojeni baterie? Neni to trochu demagogie? Co takhle srovnat fyzicke prorazeni baterie a prorazeni nadrze. Zas tak moc neni.Nádrž je jednoho tenkého plechu kukni na baterii.
Bohužel bez reakce a nastavení je OK.
ono se to nezda, ale postracis toho dost i v kablech. Treba svod od stringu, 30m vodice v 6mm2 a pri 15A se na nem protopi 22W.
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
26.8 | 13 hrs, 47 min | 03:57:21 | 04:43:04 | 05:24:28 | 05:58:03 | 12:51:44 | 19:45:24 | 20:18:59 | 21:00:23 | 21:46:07 |
27.8 | 13 hrs, 43 min | 03:59:31 | 04:44:51 | 05:26:01 | 05:59:29 | 12:51:26 | 19:43:23 | 20:16:51 | 20:58:02 | 21:43:21 |
[DST] | - 3 min, 27 sec | + 2 min, 10 sec | + 1 min, 47 sec | + 1 min, 33 sec | + 1 min, 26 sec | - 18 sec | - 2 min, 1 sec | - 2 min, 8 sec | - 2 min, 21 sec | - 2 min, 46 sec |
28.8 | 13 hrs, 40 min | 04:01:40 | 04:46:37 | 05:27:34 | 06:00:55 | 12:51:09 | 19:41:22 | 20:14:43 | 20:55:40 | 21:40:37 |
[DST] | - 3 min, 27 sec | + 2 min, 9 sec | + 1 min, 46 sec | + 1 min, 33 sec | + 1 min, 26 sec | - 17 sec | - 2 min, 1 sec | - 2 min, 8 sec | - 2 min, 22 sec | - 2 min, 44 sec |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 13 min, 58 sec | + 8 min, 23 sec | + 6 min, 58 sec | + 6 min, 10 sec | + 5 min, 45 sec | - 1 min, 15 sec | - 8 min, 13 sec | - 8 min, 38 sec | - 9 min, 26 sec | - 10 min, 51 sec |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 1 hrs, 48 min | + 46 min, 27 sec | + 45 min, 41 sec | + 46 min, 20 sec | + 48 min, 2 sec | - 6 min, 1 sec | - 1 hrs, 0 min | - 58 min, 22 sec | - 57 min, 42 sec | - 58 min, 28 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |
1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
- 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |